onsdag 20 april 2016

:P

Sitter just nu på praktiken och har fått tillfället till att skriva ner lite vad jag har gjort under förmiddagen. Jag har idag fått hjälpa till med dusch, självständigt tillsammans med patienterna, dock endast de som kan engelska!!.. Jag tycker det har varit svårt att ta egna intiativ i vissa situationer då vissa patienter inte kan prata engelska, man vill så gärna hjälpa till men ibland blir det svårt att kommunicera. Men jag tycker att jag gjort bra ifrån mig, och vågar ge mig på självständiga saker som t.ex dusch, servering av kaffe, te, bäddat rent osv. Har dessutom använt mig utav VAS-skalan för att kontrollera hur patienterna  mår och hur deras smärta är från 0-10.

Har dessutom för första gången sett en typ av pump som man anväder sig utav vid decubitus ulcer (trycksår), denna pump ska med sin funktion ta bort den vätska som pruceras med hjälp av pump-funktionen och svampen. Något nytt att se, intressant och kul! Den patient som hade denna pump, är rullstolsbunden vilket ger en klar bild varför hen drabbtas utav trycksår + att patienten har diabetes vilket ännu är ett skäl till detta problem.

SELMA VO13

1 kommentar:

  1. Kul att du sett något annorlunda. Visst är språket ett hinder men man får göra så gott man kan.

    SvaraRadera