torsdag 7 april 2016


Jag är ganska dålig på att ta kort på det jag gör på praktiken, men här är Progréser som jag gjorde igår den 6/4. Det är en slags marängbakelse med hasselnöt grädde. Det är kul i konditoriet, hon jag jobbar med där är super snäll och jag trivs i konditori avdelningen, bageriet är mindre roligt och mindre bra, om jag ska vara ärlig. Jag har fått göra mycket saker i konditoriet, och hon förklarar bra och jag förstår vad hon menar fast hon säger vissa ord på Holländska, det är endån rätt så lätt att förstå det om man lyssnar, okej kanske inte så att man fattar allt men många ord är likt svenska eller engelska. Jag har rätt så jäkla ont i mina armar och rygg efter 2 uppgifter som kan ha den mest dåliga ergonomin någonsin, som jag fått göra några gånger under dessa dagar. Ergonomin är väldigt viktig mina vänner, tänk på det. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ny dag, nu är det den 7/4.
Efter en dag på ca 7 timmars och 20 minuters arbetar tid, som vi äntligen lyckades ordna och inte 10 timmar, så var det dags att cykla hem, det tar ca 40 minuter hem från praktikplatsen, men det är mysigt att cykla och se Holland, även fast de är samma väg varje dag. Jag hade otur med att det regnade ganska rejält på morgonen klockan 05:00 när de var dags för mig att cykla iväg. Jag hade problem med att hitta till min praktikplats för att de e så mörkt vid den tiden. så 05:54 så började jag få lite smått panik och var tvungen att ta upp mobilen och google maps, men för att kunna använda google maps så var jag tvungen att sätta på mitt internet och det kostar 29kr vilket var onödigt eftersom det visade sig att jag var på andra sidan gatan typ och skulle bara cykla förbi massa hus, lite irriterande att man inser att man är nära, men som sagt ett tips då till er som ska cykla så tidigt nästa år cykla gärna på dagen och memorera så många platser som möjligt, men nu hittar jag i alla fall :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snart ska jag sova om typ en timme, säger godnatt och sov sött allihopa, hoppas ni haft en bra dag osv <3 /Kim RL14B som praktiserar på, Theo Pastoor eccht bakkerij. 

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Kim! Snygga bakelser. Tur att ni får lära er om ergonomin, era kroppar kommer att fixa jobb i bagerier, längre holländarnas! Ha det gott o cykla försiktigt:)

    SvaraRadera