måndag 18 april 2016

Plastikoperationer

Under förra veckan fick jag vara med och se lite annat under min praktik. Jag fick bland annat vara med och se en kvinna som gjort en kosmetisk operation efter att ha tappat en hel del kilon, och efter att ha gått ner så mycket i vikt blir efterföljden att skinnet hänger då det är uttöjt sedan innan. Sjuksköterskan som jag gick med visade mig före bilder innan operationen, läkaren förklarade för mig hur operationen hade gå till och hur dem hade tänkt. 
Det var även en ung tjej som kom in på  avdelningen efter att ha förminskat brösten, detta hade hon gjort för att hennes bröst var förstora för hennes kroppsbyggnad och hade börjat få ryggbesvär pga av tyngden. 

Utöver att ha sett lite nytt har jag varit med och duschat patienter, tagit blodtryck, temp, saturation och även varit med om inskrivningar på avdelningen. Detta var något nytt då jag inte varit med om det hemma i Sverige, därför blir det svårt att jämföra med hur det går till hemma. 




SELMA VO13





1 kommentar:

  1. Intressant och avancerat! Härligt att du får ta del av allt detta.

    SvaraRadera