söndag 17 april 2016

Hej bloggen! Jag heter Elvira och går i VO13 och gör min praktik på sjukhuset - Elisabeth på avdelning - Damast. Vad är Damast? Jo dit får människor komma som har haft en typ av hjärnblödning/stroke och måste rehabiliteras. Jag har träffat mestadels äldre människor som rehalibiterar stora delar av kroppen. Jag tycker att engelskan har varit  svårt eftersom jag inte mött så många människor på min avdelning som kan engelska MEN med hjälp av bra kommunikation på ett sätt som varit invudellt med alla olika jag mött och med hjälp av den fina bemötning jag fått av alla på min avdelning så har det gått väldigt bra ändå!! På Damast praktiserar även min klasskamrat Ali men vi är på olika avdelningar. Vi båda går med sjuksköterska elever vilket är väldigt lärorikt eftersom vi har så olika arbetssätt och är under utbildning, vi lär oss utav varandra och tar lära av våra olika arbetssätt vilket jag tycker är väldigt roligt! Jag ser fram emot en lärorik vecka och kommer skriva ett inlägg senare under veckan om vad jag får göra på min praktik mer i detalj. Ha en trevlig söndagskväll! /Elvira

1 kommentar: